Fortrolighedspolitik
Vi er Fælgkongen (omtalt som "vi" i hele denne meddelelse).
Denne privatlivspolitik forklarer de typer af personlige data, vi kan indsamle om dig, når du kommunikerer med os. Den forklarer også, hvordan vi opbevarer og håndterer data og beskytter dem. Den beskriver, hvordan vi agter at bruge dine oplysninger, hvem vi må dele dem med, hvilke rettigheder du har over brugen af dine oplysninger, og hvordan du kan kontrollere, hvilke personlige oplysninger vi indsamler fra dig.
Vi ved, at der er meget information her, men vi ønsker, at du er fuldt informeret om dine rettigheder, og hvordan vi bruger dine data.
Denne privatlivspolitik gælder, når du bestiller hos os, kontakter os via e-mail eller telefon, besøger vores butikker, gennemser vores hjemmeside, gennemfører en undersøgelse eller undersøgelser, opretter en onlinekonto, deltager i en konkurrence, abonnerer på markedsføring, engagerer dig i sociale medier. medieplatform eller skriv til os.
Vi håber, at følgende oplysninger besvarer dine spørgsmål, men hvis ikke, så kontakt os på salg@faelgkongen.dk.
1. HVILKE TYPER DATA INDSAMLER VI?
Vi kan indsamle følgende oplysninger om dig:
- Dit navn, køn og alder/fødselsdato
- Dine kontaktoplysninger, herunder fakturerings- og forsendelsesadresser, telefonnumre og e-mailadresser
- Dine browsingaktiviteter, herunder: detaljer om dine besøg på vores hjemmesider og den hjemmeside du kom fra til vores, varer du har efterladt i din indkøbskurv, personlige oplysninger, der hjælper os med at anbefale produkter af interesse og information indsamlet ved hjælp af cookies i din browser ( du kan lære mere om vores privatlivspolitik her)
- Køb og ordrer, du har foretaget, og hvordan du har betalt for dem
- En begrænset mængde betalingskortoplysninger
- Hvilken enhed og browser eller applikation du brugte til at bestille hos os eller gennemse vores hjemmeside, inklusive din IP-adresse
- Dine markedsføringspræferencer
- Svarene på dine undersøgelser, kommentarer, interesser og feedback
- Din position
- Din kommunikation og korrespondance med os
- Alle data, du gør offentligt tilgængelige, såsom administration af sociale medier eller anden information, som du måtte dele på offentlige sociale medieplatforme og andre offentlige platforme
I mange tilfælde giver du data og oplysninger, som du bevidst giver os. Ved bestilling indtaster du fx leverings- og faktureringsadresse, telefonnummer og e-mailadresse. Et andet eksempel er, når du kontakter os, så har vi overblik over, hvad du har skrevet til os, og vi har også de kontaktoplysninger, du oplyser, som gør, at vi kan svare dig.
Nogle personlige data indsamles indirekte gennem brug af cookies, for eksempel når du surfer på vores hjemmeside. Disse oplysninger hjælper os med at forstå din weboplevelse.
I nogle tilfælde kan vi indsamle yderligere offentligt tilgængelige data for at hjælpe med markedsundersøgelser og for at forbedre vores forretning.
I sjældne tilfælde kan vi bede om yderligere data fra dig, såsom former for ID, for at forhindre svindel og mistanke om ulovlig aktivitet.
2. HVORDAN OG HVORFOR BRUGER VI DINE DATA?
Generel brug af dine data
- For at behandle ordrer, du afgiver ved hjælp af vores hjemmeside, en tredjeparts app (såsom Facebook shopping) eller i butikken. Hvis vi ikke indsamler dine personlige data ved kassen, vil vi ikke være i stand til at behandle din ordre og overholde vores juridiske forpligtelser.
Det mest almindelige eksempel er leveringsmanden, som skal kende din adresse og nogle andre detaljer for at kunne levere din ordre til dig. For eksempel skal dine oplysninger muligvis sendes til en tredjepart for at levere det produkt eller den service, du har bestilt, og vi kan opbevare dine oplysninger i en rimelig periode derefter for at overholde eventuelle kontraktlige og juridiske forpligtelser, vi har.
- For at besvare dine spørgsmål, anmodninger om tilbagebetaling og klager. Vi kan holde overblik over tidligere korrespondance/kommunikation og fremtidig korrespondance/kommunikation. Vi gør dette på baggrund af vores kontraktlige forpligtelser over for dig, vores juridiske forpligtelser og vores legitime interesser i at yde dig den bedst mulige service.
- At verificere din identitet for at forhindre kriminalitet og opdage svindel og svindel
Dine oplysninger kan sendes til din bank fra en af vores betalingsudbydere, og din bank vil derefter bekræfte, om de tror, du bruger dit kredit- eller betalingskort. Det gør vi for at forhindre svindel og tyveri. Dette kaldes 3D-safe.
- At tilbyde varer og tjenester til dig, herunder opdateringer af din ordrespise med betroede tredjeparter. For eksempel leveringspriser og applikationer, vi bruger på vores hjemmeside, der hjælper din overordnede oplevelse med os.
Her er de retningslinjer, vi bruger for organisationer til at beskytte dine data og beskytte dit privatliv:
- Vi giver kun de oplysninger, de har brug for for at udføre deres specifikke tjenester, for eksempel din e-mailadresse for at sende dig en forsendelsesopdatering
- De kan kun bruge dine data til de præcise formål, vi angiver i kontrakterne med dem
- Vi arbejder tæt sammen med dem for at sikre, at dit privatliv respekteres og beskyttes til enhver tid
- Hvis vi holder op med at bruge deres tjenester, vil nogle af dine data, de har, enten blive slettet eller gjort anonyme
De vigtigste eksempler på den type tredjeparter, vi samarbejder med dig:
- IT-virksomheder, der understøtter vores hjemmeside og andre forretningssystemer
- Operationelle virksomheder som ekspeditionsbud
- Direkte marketingvirksomheder, der hjælper os med at administrere vores elektroniske kommunikation med dig
- Google / Facebook og andre hjemmesider på internettet for at vise dig produkter, der kan interessere dig, mens du surfer. Dette er baseret på enten din markedsføringstilladelse eller din accept af cookies på vores hjemmesider.
- Datainformationsselskaber for at sikre, at dine oplysninger er opdaterede og nøjagtige
Vi kan også dele dine data med andre betroede tredjeparter, for eksempel:
- Erhvervskøbere og -købere, marketing- og forretningsrådgivere/-bureauer, investorer eller banker
- Advokater og andre juridiske rådgivere eller kriminalitetsforebyggende instanser
- Betalingsudbydere såsom Stripe eller PayPal
- Offentlige organer og retshåndhævende myndigheder, forsikringsselskaber eller domstole, når vi kræver, at du gør det
- Til beskyttelse af vores kunder eller medarbejdere og direktører
Vi deler aldrig dine data med tredjeparter til deres egne formål. Vi deler kun data med betroede tredjeparter, der hjælper os med at give dig vores varer og tjenester eller hjælper os med at markedsføre og forbedre vores forretning.
4. DET JURIDISKE GRUNDLAG, VI STOLGER PÅ
Databeskyttelsesloven angiver en række forskellige årsager til, at en virksomhed kan indsamle og behandle dine personoplysninger, herunder:
Samtykke
- I specifikke situationer kan vi indsamle og behandle dine data med dit samtykke. Du har til enhver tid ret til at trække dig fra disse former for markedsføring.
Eksempelvis når du afkrydser et felt for at modtage nyhedsbreve via e-mail i form af direkte markedsføring.
Kontraktlige forpligtelser
- Under visse omstændigheder har vi brug for dine personlige data for at overholde vores kontraktlige forpligtelser, for at opfylde vores pligter og udøve vores rettigheder i henhold til en kontrakt eller salg af varer eller tjenester til en kunde.
For eksempel, hvis du bestiller en vare hos os til levering, indsamler vi dine adresseoplysninger for at levere dit køb og sender dem til vores kurer.
Overholdelse af lovgivningen
- Hvis loven kræver, at vi gør det, kan vi blive nødt til at indsamle og behandle dine data.
For eksempel kan vi videregive oplysninger om personer, der er involveret i bedrageri eller anden kriminel aktivitet, til retshåndhævelse eller offentlige myndigheder. Dette er med til at beskytte vores kunder og medarbejdere.
Berettiget interesse
- I specifikke situationer kræver vi, at dine data forfølger vores legitime interesser på en måde, der med rimelighed kan forventes som en del af driften af vores virksomhed, og som ikke i væsentlig grad påvirker dine rettigheder, frihed eller interesser.
Disse specifikke situationer omfatter: Marketing og annoncering af vores produkter og tjenester, salg og levering af varer og tjenester til vores kunder, forståelse af kundernes specifikke behov og præferencer, forbedring af eksisterende produkter, beskyttelse af kunder og medarbejdere, samtidig med at de bevarer deres sundhed og velvære, forebygge og efterforske kriminalitet, betro kundekontakter og spørgsmål, opfylde vores pligter over for aktionærer eller over for kunder og investorer.
5. HVORDAN BESKYTTER VI DINE DATA?
Vi ved, hvor vigtig datasikkerhed er for alle vores kunder. Med dette i tankerne vil vi behandle dine data med den største omhu og tage alle nødvendige skridt for at beskytte dem.
Vi sikrer adgang til alle transaktionsområder på vores websteder og apps ved hjælp af 'https'-teknologi.
Adgang til dine personlige data er beskyttet med adgangskode, og følsomme data som betalingskortoplysninger er ikke synlige for nogen hos Pursue Fitness Ltd, derfor kan vi ikke tage imod bestillinger over telefonen.
Vi overvåger regelmæssigt vores system for mulige sårbarheder og angreb, og vi udfører penetrationstest for at identificere måder til yderligere at styrke sikkerheden.
6. Hvor længe gemmer vi dine data?
Når vi indsamler eller behandler dine personoplysninger, opbevarer vi dem kun så længe, det er nødvendigt for det formål, hvortil de blev indsamlet. Ved afslutningen af denne opbevaringsperiode vil dine data enten blive slettet
- Til forskning og udvikling, for at forbedre vores produkter og tjenester og bedre forstå, hvad du ønsker
- For at kunne overholde juridiske rettigheder eller forpligtelser, vi har, som kan kræve, at vi videregiver dine oplysninger
For eksempel når en offentlig eller juridisk myndighed anmoder om det
3. DELING AF DATA MED TREDJEPART
Nogle gange deler vi datahelt eller anonymiseret, fx ved at aggregere med andre data, så de kan bruges på en ikke-identificerbar måde til statistisk analyse og forretningsplanlægning.
Nogle eksempler på opbevaringsperioder for kundedata:
Bestille
Når du bestiller, gemmer vi de personoplysninger, du giver os, så vi kan opfylde vores juridiske og kontraktmæssige forpligtelser.
Regnskab, myndighedskrav og specifikke love
Nogle af disse kræver, at vi opbevarer data, såsom adresse, navn og kontaktoplysninger i en bestemt periode. Vi gemmer ikke dine data længere, end vi har brug for eller er juridisk forpligtet til.
7. HVOR BEHANDLES DINE DATA?
Nogle gange er vi nødt til at dele dine personlige oplysninger med tredjeparter og tjenesteudbydere uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS), USA. Dette sker i henhold til databeskyttelsesloven.
8. Hvad kan du gøre for at beskytte dine data?
Du bør altid udvise forsigtighed, når du deler personlige oplysninger online. Vi vil aldrig bede dig om at bekræfte dine bankkontooplysninger eller udfylde kontooplysninger. Se nedenfor for information om, hvordan du yderligere beskytter dine data:
- Hold alle adgangskoder private for at forhindre andre end dig i at få adgang til dine konti
- Hvis du logger ind eller handler på en offentlig computer, foreslår vi, at du bruger et privat browservindue, ikke gemmer adgangskoder eller detaljer og altid logger ud, når du er færdig
- Undgå at bruge den samme adgangskode til forskellige onlinekonti
- Kontakt os altid, hvis du er i tvivl om noget, du kan kontakte kundesupport på salg@faelgkongen.dk
9. KEND DINE RETTIGHEDER
En oversigt over dine forskellige rettigheder
Du har ret til at anmode om:
- Adgang til de personlige data, vi har om dig, gratis i de fleste tilfælde
- Rettelse af dine personlige data, når de er forkerte, forældede eller ufuldstændige
- For eksempel når du trækker dit samtykke tilbage eller modsætter dig det, og vi ikke har nogen legitim overordnet interesse, eller når det formål, som vi har dataene til, er ophørt
- At vi holder op med at bruge dine personlige data til direkte markedsføring (enten gennem bestemte kanaler eller alle kanaler)
- At vi stopper al samtykkebaseret behandling af dine personoplysninger, efter du har trukket dit samtykke tilbage
- Gennemgang af en partner af beslutninger truffet udelukkende baseret på automatisk behandling af dine data (dvs. hvor ingen person endnu har vurderet resultatet og kriterierne for beslutningen).
Du har til enhver tid ret til at anmode om en kopi af enhver information, vi har om dig, og også til at få dem rettet, hvis de er forkerte. For at anmode om information, kontakt venligst info@felgkongen.se. For at anmode om, at dine oplysninger ændres, bedes du opdatere din online-konto, eller kontakte vores kundeservice på salg@fælgkongen.dk.
Hvis vi vælger ikke at gøre noget ved din anmodning, vil vi forklare dig grundene til, hvorfor vi afviste.
Din ret til at trække samtykke tilbage
Når du har givet os dit samtykke til at bruge dine personoplysninger, har du til enhver tid ret til at ændre mening og trække dit samtykke tilbage.
Hvor vi stoler på vores legitime interesser
I tilfælde, hvor vi behandler dine personoplysninger ud fra vores legitime interesse, kan du bede os om at stoppe af årsager relateret til din individuelle situation. Det skal vi så gøre, medmindre vi mener, at vi har en legitim altoverskyggende grund til at fortsætte med at behandle dine personoplysninger.
Direkte marketing
Du har ret til at stoppe brugen af dine personlige data til direkte markedsføring gennem alle kanaler eller udvalgte kanaler. Vi skal altid efterkomme din anmodning.
Tjek din identitet
For at beskytte fortroligheden af dine oplysninger vil vi bede dig om at bekræfte din identitet, før du fortsætter med enhver anmodning, du fremsætter i henhold til denne privatlivspolitik. Hvis du har autoriseret en tredjepart til at indsende en anmodning på dine vegne, vil vi bede dem om at bevise, at de har din tilladelse til at handle.
10. HAR DU SPØRGSMÅL?
Vi håber, at denne privatlivspolitik har været nyttig til at administrere dine personlige oplysninger og dine rettigheder til at kontrollere dem.Vi ved, at der er meget information, så hvis du har spørgsmål, kan du kontakte os på salg@faelgkongen.dk så bliver du sendt videre til den relevante afdeling.